Když v roce 1759 začal tehdy čtyřiatřicetiletý Arthur Guinness vařit v pivovaru u dublinské Svatojakubské brány pivo, jistě netušil, že se jednoho dne tento černý mok stane jedním z hlavních symbolů Irska. Černé pivo se smetanově bílou čepicí si však nezískalo srdce Irů ze dne na den. Jeho výroba byla zdokonalována postupně a velkou zásluhu na jeho věhlasu mělo i množství reklamních kampaní. Nejznámější kampaň proběhla ve 30. a 40. letech 20. století se slogany typu „Guinness vás posílí“, „Nádherný den na guiness“ a „Guinness pro vaše zdraví“ (doktoři ve své době skutečně Guinness předepisovali jako lék proti anémii a rovněž jej vřele doporučovali kojícím matkám).
V době, kdy se Arthur Guinness ujal opuštěného pivovaru, začalo být velice populární londýnské pivo tmavě červené barvy, jíž se dosahovalo pražením ječmene. Tomuto pivu se říkalo porter, snad podle nosičů z londýnské tržnice Covent Garden, kteří si toto pivo velice oblíbili. Arthur Guinness šel s dobou a začal vařit pivo podle tehdejšího módního londýnského trendu. K jeho výrobě však používal měkkou dublinskou vodu, pravý irský ječmen, chmel i kvas, a touto unikátní směsí vytyčil cestu nejlahodnějšímu černému pivu, jež se nejprve stalo nejpopulárnějším nápojem v Irsku, aby pak během 20. století dobylo celý svět. O výjimečnost Guinnessu se však nezasloužila jen jeho chuť, ale i celá kultura jeho servírování a konzumace. Správný postup při podávání Guinnessu se pozná velice snadno – pivo se nejprve natočí do tří čtvrtin půllitru a nechá se přibližně minutu odstát. Poté se mu dodá bílá čepice a nechá se opět 1-2 minuty stát, než je konečně půllitr (řečeno po anglicku pinta – 0,5681 l) vložen do ruky vyprahlého zákazníka (jedna z posledních reklamních kampaní na Guinness připomíná, že natočit dokonalou pintu trvá 119,5 sekund). Říká se, že každý správný barman dokáže při záv…