Dosažení prvního alpského vrcholu železnicí mělo ohromný ohlas. Jak se ukázalo, Riggenbach prolomil bariéru nemožného, současně přivábil zástupy zvědavců a začal vydělávat. Jistě i kvůli vidině zisku se najednou vynořila řada smělých plánů, mezi nimiž nechyběla ani myšlenka vystavět dráhu na vrchol čtyřtisícové Jungfrau. Nastal zlatý věk švýcarských horských železnic, kterých začalo utěšeně přibývat. Jungfrau (Panna), nejvyšší hora ze „svaté trojice“ Bernských Alp, si ovšem na tu svou musela několik desetiletí počkat a potom se o ni ještě podělit se svými souputníky Mnichem (Mönch) a Eigerem…
Úplné znění článku naleznete v tištěné podobě časopisu Země světa č. 4/2007
Další informace o Švýcarsku naleznet zde: http://www.sopka.cz
Pevl Šust