Výrazný růst počtu cestujících na pražském letišti, který začal počátkem 90. let, pokračuje i v novém tisíciletí. Přispěl k němu vstup České republiky do Evropské unie. Pro letecké společnosti z členských zemí se tím v rámci „otevřeného evropského nebe“ zjednodušily podmínky pro zavádění nových linek a Česko, nový člen unie, začalo ještě více zajímat turisty z celé Evropy. K rozvoji letecké dopravy také výrazně napomohly nízkonákladové („low cost“) letecké společnosti, pro něž se Praha díky svému turistickému věhlasu stala velmi vyhledávanou destinací. Low cost dopravci přilákali i cestující, kteří do té doby považovali cestování vzduchem za příliš drahé a dávali přednost autu a autobusu. Podíl nízkonákladových dopravců na počtu pasažérů se rok od roku zvyšuje. V roce 2006 s nimi letěla pětina všech cestujících odbavených na letišti. Většina cestujících (65 %) využila služeb klasických leteckých společností, zbývající část přepravily charterové spoje vypravované pro cestovní kanceláře.
Od počátku roku 2006 slouží cestujícím nový terminál Sever 2, jehož hlavním architektem je ing. arch. Alois Nikodem. Budova má tři nadzemní a jedno podzemní podlaží a je propojena s terminálem Sever 1 spojovacím objektem. K modernímu terminálu vede příjezdová estakáda. Počet nástupních mostů se tak zvýšil na 27, přičemž přístavbou dalších prostor bude v budoucnu možné kapacitu terminálu dále zvyšovat. V roce 2006 prošlo letištěm 11,5 milionu cestujících, rozvojová studie předpokládá, že kolem roku 2020 to bude již kolem 20 milionů lidí. Jejich počet roste i letos, za prvních pět měsíců o 11 procent ve srovnání se stejným obdobím loňského roku. Praha má přímé letecké spojení s více než stovkou měst, převážně z Evropy. Zámořské lety míří do Jižní Koreje, Kanady a USA. Od letošního května zařadila opět Prahu do své sítě americká společnost Delta Airlines, která tak spojuje Ruzyni s největším letištěm světa v Atlantě.
Letiště stále zlepšuje své služby pro pasažéry. Leteckým společnostem nabídlo možnost odbavení cestujících v samoobslužných kioscích. Cestující se také mohou odbavit pohodlně přes internet, čímž se vyhnou čekání před přepážkou a mohou jít přímo k pasové kontrole. V prostorách letiště mají k dispozici celou řadu obchodů a restauračních zařízení nejrůznějšího typu. Na letišti se v posledních letech zvýšil počet míst pro parkování aut, vznikla nová hotelová lůžka. Letiště rovněž postavilo novou hasičskou stanici.
Ruzyňské letiště má nyní tři vzletové a přistávací dráhy. Jeho další rozvoj závisí na výstavbě nové ranveje, která by měla vést paralelně s nynější hlavní dráhou. Ještě v letošním roce by měla odstartovat privatizace Letiště Praha. Z prodeje prosperující firmy stát očekává až 70 miliard korun.