Její autor prý po dokončení svého úkolu zahodil nástroje a zařekl se, že podobnou práci již nebude nikdy dělat. Přesto po sobě zanechal dílo vskutku mistrovské, skutečnou ozdobu mezi královskými bárkami. Ve chvíli, kdy se obří loď nazvaná Suphannahongsa objeví na řece, poháněná pouze silou lidských paží, vydáte se hluboko proti proudu času až do dob předcházejících dokonce založení samotného Bangkoku. Vodní toky tehdy představovaly hlavní dopravní tepnu země a jejich hladiny brázdily tisíce obdobných lodí.
Na turisty, projíždějící se po bangkockých kanálech, vykukuje Muzeum královských bárek nesměle z nitra svého hangáru, který se nachází nedaleko ústí jednoho z vedlejších bangkockých kanálů do řeky Chao Phraya, hadovitě se proplétající thajskou metropolí. Plnou krásu této královské flotily doceníte až ve chvíli, kdy v kompletní sestavě opustí svůj domov a vypluje na hladinu hlavního toku. Expozice zahrnuje osm královských bárek včetně čtyř nejvýznamnějších. O další lodě pečuje ve svých prostorách thajské námořnictvo.
Areál muzea původně sloužil jako suchý dok, během druhé světové války se stal cílem bombardování a svému nynějšímu účelu slouží od roku 1972. Cílem japonskéh…
Úplné znění článku naleznete v tištěné podobě časopisu Země světa – Bangkok