Vlakem údolím Worth

Nejprve vystřídala lidskou sílu voda, tkalcovské stavy poháněla kola mlýnů postavených na řekách Worth a North Beck. K ještě větším výkonům je ale tlačila pára. O pokračující prosperitu se postarala železnice, která parním strojům dovážela uhlí. Do kraje přišla v roce 1847, kdy byla otevřena trať z Leedsu směrem na sever Anglie. Vedla přes Keighley a právě z tohoto města majitelé mlýnů ve Worth Valley vybudovali 5 mil dlouhou železniční odbočku do Oxenhope. Od konce 40. let minulého století byla součástí britské národní železniční společnosti British Railways, která na trati v roce 1962 z ekonomických důvodů provoz zastavila. Spousta lidí s tím nesouhlasila, a tak rok nato vytvořili Společnost za uchování železnice, která trať odkoupila…

Úplné znění článku naleznete v tištěné podobě časopisu Země světa č. 8/2005

Další informace o Anglii naleznet zde: http://www.sopka.cz

Jaroslav Skalický

Shopping Cart